marți, 25 februarie 2014

De Martisor

Anul acesta nu am avut prea mult timp pentru pregatirea Martisoarelor. Totusi, pentru prietenele noastre dragi am reusit sa cos niste felicitari speciale, cu modele vechi din zona Radautiului, puse la dispozitie cu generozitate de Ioana Corduneanu in blogul sau Semne Cusute. Si pentru ca m-am hotarat sa promovez arta traditionala autentica, le-am reprodus cu fidelitate:


le-am adaugat snurul magic de Martisor si le-am transformat in felicitari de 1 Martie:


Am incercat sa cos si Martisoare, insa nu ma declar prea multumita de ceea ce am obtinut; brosa este un compromis multumitor si atat. Sper sa am idei mai fericite pentru anul viitor si de asemenea, timp sa le pun in aplicare.


O primavara frumoasa va doresc!

4 comentarii:

  1. Sînt foarte frumoase şi vii aceste broderii. Ideea de a le oferi de mărţişor este excelentă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, Marta! Sper si eu ca ideea sa fie apreciata :) Toate cele bune iti doresc!

      Ștergere
  2. Foarte frumoase toate lucrarile dumneavoastra! As avea si eu o intrebare: de unde cumparati etamina?

    Va multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult pentru aprecieri!
      Panza pe care o vedeti in majoritatea lucrarilor mele nu este etamina; punctul de cruciulita se coase greu pe etamina obisnuita. Cos rar pe etamina; am cumparat-o de la Magazinul Victoria (ultimul etaj parca, la metraje) si inca mai am din ce am cumparat atunci, caci cos rar pe ea. Majoritatea tablourilor si martisoarele sunt cusute pe panza Zweigart. Se poate comanda online, dar e greu sa-ti dai seama ce anume comanzi. La felicitari am folosit panza de 10 count (mai deasa), iar la brose panza de 14 count (mai rara, alba si rosie) pe care am cumparat-o la o mercerie din Belgia. Pretul e cam acelasi cu cel practicat in magazinele online de pe la noi, insa avantajul e ca acolo poti cumpara cat ai nevoie; la noi trebuie sa cumperi cel putin 1 m de material. Am intrebat la merceria din magazinul Victoria de ce nu aduc panza Zweigart si mi-au raspuns ca e prea scumpa si nu se vinde :( Sper ca raspunsul meu v-a fost de folos. Toate cele bune!

      Ștergere